Panic all over the place - Reisverslag uit Carrickmacross, Ierland van Hanneke Mertens - WaarBenJij.nu Panic all over the place - Reisverslag uit Carrickmacross, Ierland van Hanneke Mertens - WaarBenJij.nu

Panic all over the place

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

25 Oktober 2007 | Ierland, Carrickmacross

Dag allemaal,

Het is al weer een tijdje geleden dat ik iets van me heb laten horen.
Wat is er zoal gebeurd:

De herfst heeft zijn intrede gedaan: de heggen staan vol rode besjes, de bomen hebben prachtige kleuren en het is elke dag nog mooi weer!

Ik heb mijn eerste keizersnee helemaal alleen gedaan!
's Avonds, bij het licht van koplampen van een auto en een paar zaklampen, in de modder, in de regen..
Maar een groot gezond kalf!...
en een kwade boer...: op het eind van de keizersnee begon hij ineens te klagen dat de hele operatie te lang geduurd had, hij had nog liever een dode koe en dood kalf dan zo'n lange operatie, zei hij..terwijl het misschien 2 uur in totaal had geduurd..Ik snapte hem totaal niet. Boos stopte hij de koe met kalf in een hokje en vertrok, zonder ook maar iets nog te zeggen en liet mij en zijn schoonmoeder van 80 en aan opppasvrouw voor dat oudje achter...De deur van dat hokje was zo rot als moes: de koe vloog natuurlijk door die deur. Daar stond ik, midden in de nacht: met een vrouwtje van 80 op een stokje, de oppasvrouw totaal in paniek..Panic all over the place! Mijn baas heeft de volgende ochtend die man kwaad opgebeld en hij heeft zijn excuses aangeboden..
een keizersnee om nooit te vergeten...

Vandaag een andere panieksituatie: een os met een aardappel in zijn keel!
Ik met mijn arm in de bek: kon de aardappel net aantikken...uiteindelijk met een slang verder geduwd tot in de pens maar waarschijnlijk hadden we wel schade aangericht in de keel met al dat geduw..afwachten of het goed komt..
De boer moest na afloop snel weg maar de volgende keer zou de whiskey klaar staan zei hij!

Verder:
* gewandeld in Mourne mountains: verstand op nul, lekker uitwaaien, alleen denken aan waar je je volgende voet gaat neerzetten.
* mijn eerste vioolles gehad in traditionele Ierse muziek: groepsles met allemaal kinderen! Maar wel grappig
* een bliksembezoek aan Nederland gebracht: heerlijk om weer even thuis te zijn (met kerst ben ik er een week, dan hoop ik jullie allemaal te kunnen zien)
* een levende vos en een paar dode plus een dode das gezien (sorry mam, geen foto)

Ik hoop dat het goed met jullie gaat. Gelukkig hebben we internet en kunnen we goed contact houden.

See you, bye bye!
Hanneke

  • 25 Oktober 2007 - 11:34

    Marieke:

    He lieve Hanneke,

    Wat goed je eerste keizersnee alleen. Maar wat een ondankbare boer zeg! Leuk om je foto's te zien, stoer hoor! Fijn dat het leuk was weer even in Nederland te zijn. Wel jammer dat ik je nu net ga missen met kerst :-(
    Veel succes met alles en tot skypes maar weer!

    Liefs, Marieke

  • 25 Oktober 2007 - 17:02

    Lidia:

    Dag Hanneke, eindelijk ben je er weer!!!
    Jou verhalen heb ik gemist!! Enfin, 't blijft toch spannend hè en soms is het toch ondankbaar jou werk! Maar ja,het lost zich wel op!
    Hier is het nog steeds hetzelfde liedje, niets nieuw, en van spelen is tot op heden niets terecht gekomen!!
    Zal blij zijn als we jou en de anderen terug zien in december!! Hou je taai!! en verder muziek blijven spelen jè!!
    groetjes
    Lidia

  • 26 Oktober 2007 - 08:59

    Ans Van De Laar:

    Hallo Hanneke,

    Wat een situatie bij de keizersnee, kon je baas nog achterhalen wat er eigenlijk achter zat dat die boer het te lang vond duren en vervolgens maakte dat hij weg kwam?
    Op zo'n moment zakt je de moed wel in de schoenen. Goed te bedenken dat onze lieve heer hier beneden en ook in Ierland vreemde kostgangers heeft rondlopen.Jij hebt in ieder geval goed je best gedaan.
    Onze Jos is 3 dagen naar Trier met school: tentoonstelling over Constantijn en bezienswaardigheden in de stad bezoeken. Afgelopen dinsdag zijn Jos,Bert en ik naar Rotterdam geweest Booymans van Beuningen en Maritiem museum. In het Booymans konden kinderen kunst kiezen en kopen zonder ouders erbij. Jos en Bert vonden de aangeboden kunst niet goed genoeg. Volgens Bert kon hij dat ook wel maken en dan voor een euro. Dus dan weet je het wel. Maar het initiatief is hardstikke leuk. Verder was er een tentoonstelling over het surrealisme in gebruiksvoorwerpen en de eerste tentoonstellingen van de surrealisten in Parijs.In het maritiem museum hadden ze een tentoonstelling over het zinken van de veerboot Berlin indertijd (1907) op de pier van hoek van holland. Heel interessant.
    Woensdag zijn we naar Fort Breendonk geweest, Bert, Peter en ik,in de 2e wereldoorlog was dat een SS-kamp voor joden en politieke gevangenen. Het ligt onder Antwerpen bij Mechelen. Heel angstaanjagend.Gisteravond zijn we nog naar een prive verzameling geweest in Melderslo over oorlog in de peel.De eigenaar had zelf een Dodge en heel veel materieel,uniformen,gebruiksvoorwerpen en geweren. Bert heeft genoten.
    Hier is het kalm herfstweer, fijn om te wandelen.Helaas de vakantie zit er weer bijna op.Fijn dat je in de kerstvakantie wat langer komt, kunnen we je ontmoeten. De kinderen hebben dan 2 weken.
    Heel veel groeten van ons allemaal en heel veel sterkte gewenst met rare gasten/klanten.

    Ans

  • 27 Oktober 2007 - 13:57

    Jacqueline:

    Goh, wat een spannende avond moet dat zijn geweest: eerst een koe opereren en dan nog de stress met die boer. Maar gelukkig is het kalfje gezond.

    En hoe staat het met je Engels/Iers? Ik kan me voorstellen dat die boeren in het begin niet altijd even makkelijk te verstaan waren. Maar inmiddels spreek jij vast ook al wel Engels met een prachtig Iers accent.

    Geniet van de herfst! Hier hebben we af en toe een mooie dag(maar 'kantoorbanen' als ik krijgen daaar niet altijd evenveel van mee), maar het begint inmiddels al een beetje winters te worden.

    Groet
    Jacqueline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Carrickmacross

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 April 2009

'She left.. '

14 Maart 2009

Back...

07 Februari 2009

Op stierenjacht

07 December 2008

Santa Claas

02 November 2008

Mrs or Miss??
Hanneke

Actief sinds 16 Aug. 2006
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 56794

Voorgaande reizen:

14 September 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: