Op stierenjacht - Reisverslag uit Carrickmacross, Ierland van Hanneke Mertens - WaarBenJij.nu Op stierenjacht - Reisverslag uit Carrickmacross, Ierland van Hanneke Mertens - WaarBenJij.nu

Op stierenjacht

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

07 Februari 2009 | Ierland, Carrickmacross


Lieve allemaal,

Het is al weer twee maanden geleden dat ik een berichtje geplaatst heb..een goed of een slecht teken?
Ik denk dat Ierland 'gewoon' voor me wordt; dat de alledaagse dingen niet bijzonder genoeg zijn voor de website..

Wat is er zoal gebeurd de afgelopen tijd?
Eind december was ik twee weken thuis. Heerlijk de tijd gehad om velen van jullie weer eens te zien, al was het soms een bliksembezoek..
Peter was een paar dagen in Hamont, bij winterse temperaturen van onder het vriespunt...we zijn o.a. gaan schaatsen op een meertje, voor hem de eerste keer op het ijs! :-)

Pieter, een vriend uit Friesland, is nog op bezoek geweest, en Laura, uit Edinburgh. Erg leuk. De B&B staat nu even leeg, maar komende week komt Merel langs, die ook in Ierland werkt, en over twee weken komen mam en een vriendin hier logeren...! En in maart staan er ook al twee bezoeken gepland..Ik heb het er maar druk mee! :-)

Verder begint de lente langzaamaan in zicht te komen: lammeringen, kalvingen, keizersnedes..de frequentie loopt weer op..
Maar ook worden de dagen weer langer, het gras begint al een beetje te groeien, en ik heb al sneeuwklokjes in sommige tuinen gezien.

What else? Afgelopen week had ik een dagje vrij genomen: Peter wilde een stier voor zijn koeien gaan kopen en mij leek het wel leuk om mee te gaan...een reis van 3,5 uur naar een fokker van Blonde d'aquitaine koeien. Een ras dat in Ierland nog vrij onbekend is. Die fokker had wel 20 stieren om uit te kiezen...daar loop je dan, tussen 20 stieren..zoek de beste er maar uit..! In Argentinië heb ik destijds best veel over het beoordelen van stieren geleerd en het lukte aardig. We kwamen allebei op de zelfde stier uit. Nu nog de knoop echt doorhakken en de stier naar hier vervoeren, zodat hij aan de slag kan! Wordt volgend jaar, als zijn eerste kalfjes zijn, vervolgd..:-)

Zo, dan zijn jullie weer een beetje op de hoogte,

Ik hoop dat het goed met jullie gaat,
heel veel groeten,

Hanneke

  • 07 Februari 2009 - 21:14

    *eSThER*:

    Ha Hanneke,

    Tja, als je alweer een tijd ergens zit, dan wordt het leven inderdaad normaal voor jou, maar ik vind het erg leuk om je berichtjes te lezen. Zou ook wel weer eens een kalf uit een koe willen halen ;-). Wanneer mag ik langskomen?

    Heb je m'n nieuwe website www.estherphotography.nl al gezien? Mocht er ooit een bruiloft komen, dan weet je me te vinden ;-).

    Fijn weekend verder!

    groetjes, Esther

  • 07 Februari 2009 - 22:11

    Lidia DiVanna:

    Dag Hanneke, inderdaad een eeuwigheid geleden! Maar zo te lezen maak je het nog steeds goed!
    Hier duurt de winter een eeuwigheid, maar goed dat de dagen lengen, maar het weer is toch zo zo... Wel fijn dat ik je nog getroffen heb bij Angelica!!
    Zo, tot volgende keer!
    Groetjes
    Lidia

  • 08 Februari 2009 - 09:52

    Angelica:

    Hola Hanneke,muchas gracias por la postal esta muy bonita, me alegra saber que reguralmente tienes visita y que tu mami te visitara debe ser aun mas divertido. MI hombro va muy bien, ya estoy tratando de tocar el violin pero va muy lentamente, un poco de paciencia y pronto estare como nueva.
    Ok un abrazo y nuevamente gracias.

  • 08 Februari 2009 - 11:04

    Ans Van De Laar:

    hallo Hanneke,

    je voelt je echt wel thuis al het dagelijkse leven je referentiekader wordt. Fijn toch!
    En leuk dat je moeder met een vriendin binnenkort op bezoek komt.
    Hier gaat alles zijn gangetje, Jos is druk met de eindspurt en uitzoeken wat er allemal moet gebeuren voordat hij kan starten volgend jaar. Op zaterdag 14 maart gaat hij deelnemen aan de eerste ronde van de decentrale selectie.
    We gaan ook nog in Antwerpen en Leuven kijken.
    Peter is nog steeds druk met schilderen en Bert heeft zijn draai prima gevonden bij het Philips.
    Leuk dat je samen een stier gaat uitzoeken, hardstikke bijzonder toch. en ook fijn dat je ook nog bij dezelfde stier uitkomt.
    Hoe gaat het binnen de praktijk als je terugkijkt naar de afgelopen jaren? Een zekere routine zit er nu wel in denk ik?Aanstaande zondag vieren we de verjaardag van Peter, je moeder en Noor komen gourmetten, gezellig.
    heel veel groeten van ons allemaal en ik zie uit naar je avonturen in Ierland.

    Peter,Jos Bert en Ans

  • 17 Februari 2009 - 20:12

    Christien:

    Hoi Hanneke
    Nog maar een paar nachtjes slapen en dan is het zover! Geen carnaval dit jaar, maar een lekker snoepreisje naar Ierland. Ik verheug me er erg op, te meer omdat ik nog nooit in Ierland ben geweest. Hopenlijk is het goed weer, maar we nemen het gewoon zoals het komt.
    Ik heb intussen al je verhalen gelezen en ik vind dat je heel onderhoudend en boeiend schrijft.
    Tot gauw,
    Christien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Carrickmacross

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 April 2009

'She left.. '

14 Maart 2009

Back...

07 Februari 2009

Op stierenjacht

07 December 2008

Santa Claas

02 November 2008

Mrs or Miss??
Hanneke

Actief sinds 16 Aug. 2006
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 56713

Voorgaande reizen:

14 September 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: