Santa Claas - Reisverslag uit Carrickmacross, Ierland van Hanneke Mertens - WaarBenJij.nu Santa Claas - Reisverslag uit Carrickmacross, Ierland van Hanneke Mertens - WaarBenJij.nu

Santa Claas

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

07 December 2008 | Ierland, Carrickmacross

Lieve allemaal,

Bij jullie was het vrijdagavond pakjesavond..Sinterklaas…echt een Hollands feest…Toch had Sinterklaas dit jaar de oversteek naar Ierland gemaakt! Totaal onverwacht lag er vrijdagochtend een grote, gevulde sok op me te wachten…
‘To Hanneke, from Santa Claas’, stond er op!
Rara, wie zat hier achter???

Ik heb veel bezoek gehad de afgelopen maand: anderhalve week geleden was Lily hier en een paar weken eerder Marleen.
M’n nieuwe huisje heeft een logeerkamer, dus dat is handig voor het bezoek! Met Lily was het fijn om vele diergeneeskundige ervaringen uit te wisselen. “Hoe doe jij dit? En dat?” Lily is zelfs nog een ochtend met me mee op pad geweest, totaal onverwacht: door de sneeuw in Nederland en Duitsland was haar vlucht geannuleerd en ‘moest’ ze nog een dagje langer blijven! En is ze ’s ochtends met me mee de boer op geweest.

Ook Marleen is nog even mee geweest naar een koe met een ooginfectie. Voor haar was dit niks nieuws meer: ze was afgelopen jaar ook al met me mee op pad geweest!
In het weekend dat Marleen er was, was er een raft race in een naburig dorp: een race met zelfgemaakte vlotten, over een riviertje. Het zou om 12.00 uur beginnen….
Marleen en ik waren er om 12.05…en waren één van de eersten…tegen half 12 begonnen zowel toeschouwers als deelnemers binnen te druppelen en iets over 1 ging de eerste raft van start. Lachen was het, al die zelfgemaakte vlotten! Ook wel gevaarlijk als je bedenkt dat de meeste Ieren niet kunnen zwemmen…
Ook wij hadden iemand om aan te moedigen: sinds een tijdje heb ik namelijk een vriend :-),Peter, en hij en drie vrienden deden ook mee met een vlot. En zo raceten Marleen en ik, en Lonneke en haar familie, die er ook waren, van brug tot brug, om ‘ons’ team aan te moedigen..! Uiteindelijk zijn ze als 7e van de 14 teams geëindigd. Not too bad…

Het zal jullie nu wel duidelijk zijn wie voor die sok had gezorgd..!

Over twee weken kom ik voor twee weken naar huis, naar Hamont. Hopelijk kan ik een aantal van jullie weer eens live spreken! Peter komt ook een paar daagjes over; dan kan hij eens zien waar ik vandaan kom.

Groeten en tot snel,
Hanneke


  • 07 December 2008 - 16:30

    Anniek:

    Goede zaak, dat Santa Claas nu ook in Ierland komt! Dat maakt de overstap van hier naar daar toch wat kleiner...

    Liefs, Anniek

  • 07 December 2008 - 18:47

    Lidia:

    Dag Hanneke, jaja weer een tijdje geleden hè! En weer wat nieuwigheden??? Is Peter een Ier?? Ben inmiddels ook verhuisd. Definitief in Reppel!! 't was me een maandje wel hoor!
    Hopelijk zien we elkaar in Hamont?! Jozefien is dan wel in Zwitserland. Groetjes Lidia

  • 07 December 2008 - 19:43

    *eSThER*:

    Brrr, koud hoor om te raften ;-). Leuk om te horen over Peter...wie van de mannen op de foto is het? Of krijgen we nog een goede closeup te zien ;-)?

    Groetjes, Esther

  • 07 December 2008 - 20:52

    Sanne:

    En wie van de vier is nu Peter? Ben natuurlijk wel benieuwd! :)
    Kom je binnenkort ook nog naar Utrecht, uskorepetitie meedoen of zo? Kunnen we misschien met een stel samen eten, Galway reunie? Hopelijk tot snel!
    xx

  • 08 December 2008 - 08:31

    Agnes:

    Hoi Han! Nou wat een lieve verrassing van Sinterklaas. Heb je zin om weer naar Nl te komen? Ik vertrek hier de 21e, en ben dan 2 weken in Nederland. Zal rond oud en nieuw in Utrecht zijn, ga jij ook nog die kant op of naar A'dam? Wat is je nederlandse mobiele nr? Dan kan ik je in ieder geval opbellen en kunnen we wie weet wat afspreken. Wat leuk dat Peter ook komt:) Doei!

  • 24 December 2008 - 15:54

    Nellie Verheijden:

    Hallo Hanneke,
    Bevalt je nieuwe huisje ook goed? Natuurlijk ook leuk om te horen over Peter. En nu nog Kerst in Hamont. Daarvoor wens ik jou en Peter en je familie heel fijne Kerstdagen en een super goed begin voor 2009!!

  • 08 Januari 2009 - 20:42

    Christien:

    Hoi Hanneke,
    Deze week heb ik het adres van deze website gekregen van jullie mam. Ik heb echt genoten van je prachtige verhalen. Wat heb je al ontzettend veel van de wereld gezien en veel meegemaakt. Ik ben nog lang niet klaar, heb overal een beetje aan gesnuffeld; Peru, Argentinië en nu Ierland. Ik vind het geweldig dat ik binnenkort met eigen ogen kan zien waar en hoe je woont in Ierland en ik verheug me er erg op om samen met jullie mam daar te wandelen.
    Blijf maar veel verhalen en foto's sturen, ik zal vaak op je site gaan kijken.
    Tot in februari, heel veel groeten van Christien.

  • 13 Januari 2009 - 13:32

    :

    Wat raar dat de meeste Ieren niet kunnen zwemmen..

    Leuk dat je nu je persoonlijke Sinterklaas hebt! Wat vond hij van ons landje?

    Liefs uit Düsseldorf,
    José

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Carrickmacross

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 April 2009

'She left.. '

14 Maart 2009

Back...

07 Februari 2009

Op stierenjacht

07 December 2008

Santa Claas

02 November 2008

Mrs or Miss??
Hanneke

Actief sinds 16 Aug. 2006
Verslag gelezen: 381
Totaal aantal bezoekers 56705

Voorgaande reizen:

14 September 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: