Back... - Reisverslag uit Carrickmacross, Ierland van Hanneke Mertens - WaarBenJij.nu Back... - Reisverslag uit Carrickmacross, Ierland van Hanneke Mertens - WaarBenJij.nu

Back...

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

14 Maart 2009 | Ierland, Carrickmacross

Lieve lezers,

Ik zal maar met de deur in huis vallen, de meesten van jullie weten het inmiddels ook al...
Ik kom terug uit Ierland..en al snel..eind april..!

Mn plan was om na de drukke lente een andere baan te zoeken maar heel toevallig kreeg ik te horen dat er een vacature was bij de buitenpraktijk van de faculteit diergeneeskunde. De buitenpraktijk gaat vanaf 1 april samen met een bestaande dierenartsenpraktijk in Harmelen, net buiten Utrecht. De studenten zullen hun praktijkonderwijs op het gebied van rundvee voortaan daar krijgen. Werken als rundveedierenarts in het veld en studenten met je mee op pad hebben, dat leek me altijd een prachtige baan...En nou mag ik daar aan de slag!

Dat ik hier weg ga betekent ook dat de praktijk halsoverkop een nieuwe dierenarts moet zoeken, nu net in het drukke voorjaar...dat ik mn collega's en vrienden hier ga missen, dat ik mn stone cottage ga verlaten..en Peter natuurlijk, die blijft ook hier..Ryanair zal er twee goede klanten bij krijgen komend jaar..!

Dat was the main news..

Verder:
we hebben het lang niet zo druk met werk als vorig jaar terwijl het al half maart is. Hetzelfde geldt voor buurtpraktijken. De reden? De boeren hebben geen geld! De melkprijs is ontzettend laag, de vleesveehouders leggen geld toe op hun beesten...men kan het niet meer veroorloven om de dierenarts te laten komen...De kadaverwagen draait overuren..Ongelooflijk maar waar.

Oh, en niet te vergeten, ander MAIN NEWS, van totaal andere aard:
het project in Kameroen is afgerond!! Alle trainingen zijn gegeven, er is een demonstratieboerderij gebouwd, een vrachtwagen gekocht...er is een inhoudelijk en financieel rapport geschreven en dit is goedgekeurd door de NCDO. Dat betekent dat zij al het geld dat we hebben ingezameld, meer dan 11.000 euro, nu echt verdubbelen. Echt geweldig.

Genoeg nieuws,
weer back to normal nu,
heel veel groeten en tot snel in Belgie / Nederland!

Oh, en mochten jullie WOONRUIMTE rondom Utrecht weten..ik ben op zoek!

liefs,
Hanneke






  • 14 Maart 2009 - 13:16

    Lidia:

    Dag Hanneke, weer tijd voor een nieuwe uitdaging!!! Proficiat, 't is je echt gegund! En de liefde ... die wordt sterker!!!
    Welkom terug in België en verwittig maar wanneer we terug kunnen samenspelen!!
    Groetjes

  • 14 Maart 2009 - 13:22

    Linda:

    heej Hanneke, gefeliciteerd met je baan bij de faculteit!!
    Grtz,Linda

  • 14 Maart 2009 - 13:45

    Laura:

    Super nieuws, dat kameroen is gelukt!
    groetjes
    Laura

  • 15 Maart 2009 - 18:38

    Jenny:

    Fantastisch! Ik denk dat je een hele goede aanwinst bent voor de buitenpraktijk..het zal waarschijnlijk wel weer wennen zijn om alle ziektes in 't Nederlands te moeten benoemen ;)
    Als er in Harmelen een collega is die Claudia heet en met een melkveehouder is getrouwd...bij zijn familie heb ik in 2000 een week meegelopen, superaardig!

  • 15 Maart 2009 - 19:33

    Nellie Verheijden:

    Zo, Hanneke weer een nieuwe uitdaging!
    Het zal toch wel weer wennen zijn in Nederland, denk ik.
    Ook prachtig dat het project in Kameroen is afgerond. Knap gewerkt,hoor!
    Heel veel succes in je nieuwe baan en natuurlijk ook in de liefde!

  • 16 Maart 2009 - 19:18

    Nina Berendsen:

    Gefeliciteerd, dat lijkt me een baan om van te dromen!
    Succes met alles

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Carrickmacross

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 April 2009

'She left.. '

14 Maart 2009

Back...

07 Februari 2009

Op stierenjacht

07 December 2008

Santa Claas

02 November 2008

Mrs or Miss??
Hanneke

Actief sinds 16 Aug. 2006
Verslag gelezen: 484
Totaal aantal bezoekers 56712

Voorgaande reizen:

14 September 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: