Mrs or Miss?? - Reisverslag uit Carrickmacross, Ierland van Hanneke Mertens - WaarBenJij.nu Mrs or Miss?? - Reisverslag uit Carrickmacross, Ierland van Hanneke Mertens - WaarBenJij.nu

Mrs or Miss??

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

02 November 2008 | Ierland, Carrickmacross

Lieve allemaal,

Bij deze weer eens een teken van leven vanuit Ierland, waar de dagen ook korter worden en de temperaturen dalen...
Afgelopen woensdag was het hier echt winter: s 'ochtends begon het te sneeuwen en het hield niet meer op..niemand was er op voorbereid dus zelfs grote wegen waren spekglad...op weg naar een zieke koe in Noord-Ierland (25 km over kleine binnenweggetjes) raakte ik 'stuck': de weg was zo glad dat ik een steile heuvel niet opkwam! De banden kregen geen grip op de weg...De boerin opgebeld, en zij heeft mij en alles wat ik nodig zou hebben voor de koe, met de traktor opgepikt!

Afgelopen weekend was mam hier. Op zondag hebben we relaxed op het strand gewandeld; 's maandags was hier een bank holiday (iedereen vrij), maar ik had dienst. Mam hoopte stiekem dat ze misschien een keizersnee kon zien...en inderdaad: in de namiddag hadden we keizersnee! Mam met het fototoestel in de aanslag (zie de foto's),en niet flauw gevallen! Omdat het kalf in stuitligging lag had ik moeite om het uit de koe te tillen: mam had in stilte alle heiligen aangeroepen die ze kende...en het hielp! Na afloop kregen we in een klein oud keukentje soep, brood, biscuits...


Voor diegenen die er niet genoeg van kunnen krijgen, nog een verhaal over een oud boertje:
Hetzelfde boertje dat me vorig jaar aan zijn buurman van 50 wilde koppelen...nu, een jaar later was ik weer op zijn farm om zijn beesten te testen op tbc. Ik stap uit de auto en het eerste was ie zegt is: "Is it Mrs or Miss?" (Mrs is een getrouwde vrouw en een miss is ongetrouwd).
:-)

En dan een ode aan alle lady-vets: vorige week belde een oudere vrouw iewat in paniek: de kalveren van haar broer hadden een injectie nodig, hij was weg, zij was alleen thuis, of er een dierenarts kon komen en het moest een MAN zijn! M'n collega's waren druk, dus ik zei haar dat ik zou komen en dat we het wel zouden redden..zoniet dan zouden we altijd nog hulp in de buurt kunnen halen...
We redden ons perfect: de kalfjes gedroegen zich goed, ik gaf de vrouw instructies en alle beesten kregen hun injectie..Ze was zo trots, op zichzelf en op mij. "We don't need any men', zei ze! En:"Next time I will ask for the lady vet!"

Tot slot, afgelopen vrijdag was het haloween, wat hier groots gevierd wordt met vuurwerk, verklede kinderen die langs de deuren gaan en kampvuren. Bij een vriend thuis hadden we echt een mega-kampvuur gemaakt, zeker 3 meter hoog en branden dat het deed! Echt heel gaaf.

Dat was het weer zo'n beetje,
heel veel groeten,

Hanneke




  • 02 November 2008 - 15:16

    Lily:

    Hoi Hanneke,

    Wat een leuk bericht weer. En mooie foto's. Dat licht is erg mooi.. Jij hebt trouwens wel meer hulp dan ik meestal! 3 Mannen erbij zie ik. Toe maar.
    Ik verheug me erop je binnenkort weer te zien.

    Groetjes

  • 02 November 2008 - 20:05

    Linda :

    Heej Hanneke, mooi man! Goed werk enne....GIRL POWERRRR!
    Grtz, Linda

  • 02 November 2008 - 20:09

    Laura:

    Girl power! :)

  • 02 November 2008 - 22:14

    Lidia:

    Dag Hanneke, inderdaad weer een tijdje geleden dat we iets van jou konden vernemen. Wat vroeg die sneeuw zeg!! Ach ja, dat komt bij ons ook wel! Hier is het weer ook niet zo opperbest, alhoewel we konden genieten van enkele prachtige herfstdagen!! Wanneer kom je naar België? Op àè november komen we samen bij Angelica om te repeteren. Als je er eens bij kon zijn????
    Maak nog leuke dingen mee zodat we ervan kunnen genieten!!Groetjes
    Lidia

  • 03 November 2008 - 18:33

    Laura:

    Ha die hanneke,

    Wat een mooie foto's, en een dappere moeder!

    Liefs
    Laura

  • 10 November 2008 - 20:30

    Ans Van De Laar:

    Hallo Hanneke,
    Goed dat er ryan air is, zo is het gemakkelijk op en neer te gaan.
    De fotos zijn echt wel indrukwekkend, je staat er niet bij stil dat er zo'n jaap voor nodig is om een kalf te halen. Vergt dus ook heel wat hechtingen.Maar zwaar lijkt het me wel, je rug en armspieren worden behoorlijk belast.
    Knap van Els om daar foto's van te maken. Je zou van de spanning het toestel in het stro laten vallen of er op staan te bijten.
    Je had zeker een yes gevoel toen de klant zei dat mannen volgende keer niet nodig waren!
    het weer hier is nog geen sneeuw maar wel flinke winden. Het waait zo hard 's nachts dat je er geregeld wakker van wordt.
    Met Jos ben ik afgelopen zaterdag naar de open dag in Maastricht geweest. het projectgestuurd onderwijs werd toegelicht en je kon kijekn in het skillslab(alle praktische oefeningen)Jos heeft de voorkeur voor amsterdam, projectgestuurd onderwijs spreekt hem minder aan. Bovendien kan hij in Amsterdam meedoen met de decentrale selectie. Vervolgens meedoen met de loting.We willen ook nog in Belgie bij open dagen gaan kijken. Geneeskunde daar wil hij voor gaan en niet voor een alternatief.Wordt nog spannend allemaal.
    Bert is ondertussen heel relaxt bezig, het is nog allemaal een ver van zijn bed show.
    Hij heeft contact met een drietal jongens uit Soerendonk(eentje zit er bij hem in de klas) en laatst hebben ze hem uitgenodigd voor een greppeltocht, dwz je wordt gedropt en dan spring je in een greppel zodra de leding van de dropping je zou kunnen zien, je snapt wel hoe je er dan na afloop uitziet. Hij heeft genoten.
    Kom je binnenkort weer eens of wordt dat de kerst?
    En het huis,al helemaal gesetteld??

    Heel veel groeten van ons allemaal,

    Ans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Carrickmacross

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 April 2009

'She left.. '

14 Maart 2009

Back...

07 Februari 2009

Op stierenjacht

07 December 2008

Santa Claas

02 November 2008

Mrs or Miss??
Hanneke

Actief sinds 16 Aug. 2006
Verslag gelezen: 488
Totaal aantal bezoekers 56711

Voorgaande reizen:

14 September 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: