The life of a lama - Reisverslag uit Carrickmacross, Ierland van Hanneke Mertens - WaarBenJij.nu The life of a lama - Reisverslag uit Carrickmacross, Ierland van Hanneke Mertens - WaarBenJij.nu

The life of a lama

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

14 September 2008 | Ierland, Carrickmacross

Lieve allemaal,

The life of a lama.
Dat is een Iers gezegde wat betekent dat je een vanalles meemaakt, allerlei dingen tegen komt. Later in dit berichttje zal blijken waarom ik voor deze titel heb gekozen.

Augustus was een rare maand; ik ben namelijk de helft van de maand ziek thuis geweest, thuis in Hamont!
Ik had vreselijke hoofdpijn, zo erg dat ik niet kon werken. De weekenddokter dacht migraine, de huisarts in Ierland (voordat je eens een huisarts te pakken hebt! Je hebt eerder een dierenarts...) aan spanningshoofdpijn. Het ging maar niet over en dan kun je nergens beter zijn dan bij je mammie! Dus last minute naar huis gevlogen..weer naar de huisarts en waarschijnlijk dus spanningshoofdpijn: te gespannen schouder- en nekspieren! Rust (twee weken niet werken, pijnstiller en fysio was het advies.
En mn levensstijl veranderen: pauzes nemen, niet stressen, eens relaxen....
Waarschijnlijk heeft de stress zich gedurende het hele jaar opgebouwd: eerste baan, alleen in Ierland, druk voorjaar, daarna steeds de werkdruk omdat er altijd wel 1 of 2 collega's weg waren...

Mams zorgen deden wonderen en aflopen week ben ik weer begonnen, en probeer niet meer te stressen, dan moet men maar 5 minuten op me wachten!

What else:
Ik ga verhuizen! In de buurt is echt een lovely stone cottage te huur, net buiten Carrickmacross, met het huis van onze secretaresse aan de ene kant en andere kant een koeienwei! Ik zal mn huisgenootjes gaan missen maar ik heb echt zin om daar te gaan wonen. Er zijn twee slaapkamers: helemaal makkelijk voor bezoekers uit Holland!
Zie de foto's!

Deze week werd ik bij een zieke lama geroepen. Ja, een lama! Nou weet ik niet zoveel van lama;s...ik weet niet eens bij welke temperatuur ze koorts hebben..Na de lama onderzocht te hebben heb ik een vriendin in Nederland gebeld, zij weet meer van lama's. Zij heeft een dierenarts in Peru benaderd...the whole world was involved...
De lama is er echter niet beter op geworden en is vanmiddag naar de universiteit in Dublin gebracht, voor nader onderzoek.

Ik heb nog paar leuke verlossingen om aan jullie te vertellen maar die zal ik bewaren voor de volgende keer!
Wordt vervolgd!

liefs,
Hanneke


  • 14 September 2008 - 16:19

    Els:

    Bedankt voor het compliment! Ik vond het gezellig dat je weer eens wat langer thuis was.

  • 14 September 2008 - 16:34

    Laura (W):

    Lieve Hanneke,

    Wat een schattig huisje, en lekker zo'n tuin met uitzicht!!
    Lijkt me heerlijk.

    Succes met verhuizen..

    Groetjes
    Lauar

  • 14 September 2008 - 17:02

    Angelica:

    Hola Hanneke, que pena que estuviste enferma y que no supe que estabas aqui en Hammont; yo acabo de regresar de Mexico, si me fui el pasado 26/08 y regrese el pasado lunes por la tarde, ya te ccontare la historia. Ok te deseo mucha suerte con tu nueva casa se ve super bonita, espero que te sientas mejor del stress, cuidate mucho.
    Saludos Angelica.

  • 14 September 2008 - 17:58

    Runak:

    Wat een schattig huisje!Relaxed zeg, helemaal voor jou alleen!
    Passen je spullen wel in je caddy?
    Mooi uitzicht trouwens.
    lfs R

  • 14 September 2008 - 18:15

    Marieke:

    He Hanneke, dat ziet erg leuk uit je huisje!!! Nu moet ik je helemaal komen opzoeken. Ik heb trouwens ook een huisje gevonden in Utrecht (in Noord Zuilen). Ben er erg blij mee. Fijn dat het weer wat beter gaat met je hoofdpijn. Liefs, Marieke

  • 14 September 2008 - 18:29

    Jenny:

    Inderdaad een huisje dat uitnodigt tot bezoek ;)
    Succes met hoofdpijn/stress...misschien een idee om een plek te vinden waar je massages kan krijgen?? Doen ze daaraan i n Carrickmacross?
    liefs,
    Jenny

  • 14 September 2008 - 21:19

    Lidia:

    Dag Hanneke,
    waaaaauw wat een leuke woonst! Ik denk dat je er nu wel vrijer in zult voelen! Vallen de huurprijzen mee in Ierland? Wel goed dat je je hersteld hebt, daar dienen moeders tenslotte voor!!!!!
    Beleef nog van die geweldige dingen, dan kunnen we weer genieten!!
    Groetjes
    Lidia

  • 15 September 2008 - 07:43

    Marleen:

    Fijn wat van je te lezen! Binnenkort weer skypen?

  • 15 September 2008 - 12:10

    Sita:

    Wauw, mooi huisje zeg! toch maar weer eens langskomen om het te bezichtigen! Of we kunnen een keer een huisjesruil regelen ;-) Zo'n uitzicht heb ik alleen niet in de aanbieding...
    groetjes Sita

  • 15 September 2008 - 18:09

    Jacqueline:

    Wat een droomhuisje!

  • 19 September 2008 - 10:01

    Froukje:

    Tja, ik heb je net gemaild maar ik moet toch even kwijt dat ik jaloers op je ben: wat een prachtig uitzicht uit je eigen huisje, dat ga ik hier in Utrecht echt niet gauw vinden...

    Liefs Froukje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Carrickmacross

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 April 2009

'She left.. '

14 Maart 2009

Back...

07 Februari 2009

Op stierenjacht

07 December 2008

Santa Claas

02 November 2008

Mrs or Miss??
Hanneke

Actief sinds 16 Aug. 2006
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 56792

Voorgaande reizen:

14 September 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: