A day at the races - Reisverslag uit Carrickmacross, Ierland van Hanneke Mertens - WaarBenJij.nu A day at the races - Reisverslag uit Carrickmacross, Ierland van Hanneke Mertens - WaarBenJij.nu

A day at the races

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

20 April 2008 | Ierland, Carrickmacross


Lieve allemaal,

Hoe is t met jullie? Toe aan de lente?
Hier was het in het begin van de week (toen Noor en Koen hier waren) heerlijk weer. Ik heb zelfs al 'farmers-tan'! (bruine onderarmen en gezicht!)
De laatste dagen waren echter ijskoud. Blijkbaar vonden de koeien dat ook want het is al een aantal dagen rustig met werk!
Not so bad!

Noor en Koen waren afgelopen weekend dus hier. Erg gezellig. Natuurlijk zijn we weer naar de Mourne mountains geweest. De vorige keer dat Noor hier was had ze geen berg gezien vanwege de mist..!
Op zondag hebben we ons helemaal in de Ierse cultuur ondergedompeld door naar de paardenraces te gaan die een naburig dorp waren georganiseerd. Echt geweldig: jong en oud, boeren en sjieke vrouwen in ascot-stijl, het wedden, drinken..
Ik won zowaar 25 euro door 5 euro op het winnende paard ingezet te hebben! Een gokverslaving geboren..:-)

Op maandag is Noor met me mee geweest met werk: ook erg leuk. Geen enge dingen meegemaakt, dus Noor is op de been gebleven en vond het voor herhaling vatbaar.

Wat het publeven betreft:
Op een zaterdagavond zijn mijn huisgenoot en ik naar een lokale pub geweest (itt tot een pub in town). Ik was er nog nooit geweest. Ik wist dat het een pub was, maar het gebouw ziet er van de buitenkant zo niet uit. Het enige dat aan een pub doet denken is een verroest uithangbord uit betere tijden.
In de pub waande je je 50 jaar terug in de tijd: het eerste gedeelte van de pub leek op een winkeltje (vroeger hadden de pubs in Ierland ook de functie van een soort kruidenierswinkeltje!); het achterste deel bevatte een lange houten bar, en oude houten stoeltjes, opgesteld langs de muur. Bijna alleen maar mannen zaten op een rij, aan de bar, te drinken. Het baarde natuurlijk opzien dat er twee meiden de pub binnen kwamen; twee niet-stamgasten! Al gauw waren we druk in gesprek met de mannen aan de bar. Ik kreeg o.a. te horen dat ik de eerste buitenlander was die ooit een voet in de pub had gezet!

Op een andere avond heb ik met m'n andere huisgenoot en vrienden van haar mee gedaan aan een pubquiz. Deze pubquizzen zijn razend populair, meestal om geld voor een goed doel op te halen. Zo ook deze quiz. We deden met een team van vijf mensen mee. Veel vragen gingen over Ierland, erg lastig voor mij dus, maar ook wel goed om meer over Ierland te leren! We hadden het als team nog niet zo slecht gedaan: vierde van de twaalf..
Komende vrijdag hebben we weer een quiz op het programma staan!

Nog even over de tweelingkalfjes waar ik de vorige keer over vertelde: Ze leven nog steeds, maar zijn nog steeds zo klein! De boer verzorgt ze alsof het zijn eigen kinderen zijn! Hij staat er zelfs ’s nachts voor op, zo vertelde hij me. En wat nog meer: “Every night a prayer will keep them going!”

Heel veel groeten aan jullie allemaal,
liefs,
Hanneke

PS. de tulpen bloeien hier in de tuin!
PPS. ik heb siervruchtenplantjes gezaaid..ze groeien als kool! (het bloed kruipt waar het niet gaan kan :-) )

  • 20 April 2008 - 11:14

    Froukje:

    Ha Hanneke,

    Het blijft leuk je verhalen te lezen! En zo waar, het voorjaar is hier begonnen, de vogeltjes fluiten, de zon schijnt, alles wordt groen, heerlijk!!!!

    Groetjes Froukje

  • 20 April 2008 - 18:45

    Lidia:

    Dag Hanneke, eindelijk heb je wat rust!!
    Leuk dat jouw zusje jou is komen bezoeken!!
    Heb ook meer zin om eens over te vliegen!! Misschien deze zomer...
    Fijn dat je nog muziek speelt! Wij beginnen weer in maand mei. Angelica kon niet eerder...
    Heerlijk als er bloemetjes beginnen te bloeien! Heerlijk als er lente hangt in de lucht!! Dit is wat mij betreft het mooiste seizoen vna het jaar!!
    Zo, maak het zeer wel en tot de volgende!!
    Groetjes
    Lidia

  • 20 April 2008 - 21:52

    Els:

    Toen ik hoorde dat je pompoenzaadjes in de grond had gestopt,kreeg ik ook weer zin en ben je maar gevolgd.Ben benieuwd wat de opbrengst zal zijn.Ik houd je op de hoogte!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Carrickmacross

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 April 2009

'She left.. '

14 Maart 2009

Back...

07 Februari 2009

Op stierenjacht

07 December 2008

Santa Claas

02 November 2008

Mrs or Miss??
Hanneke

Actief sinds 16 Aug. 2006
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 56793

Voorgaande reizen:

14 September 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: