Aan de andere kant van de plas - Reisverslag uit Carrickmacross, Ierland van Hanneke Mertens - WaarBenJij.nu Aan de andere kant van de plas - Reisverslag uit Carrickmacross, Ierland van Hanneke Mertens - WaarBenJij.nu

Aan de andere kant van de plas

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

05 Januari 2008 | Ierland, Carrickmacross

Lieve allemaal,

Velen van jullie heb ik gelukkig gezien tijdens mijn weekje in den lande. Het was een drukke week, vol bezoekjes!
Fijn om iedereen weer te zien.

Terug in Nederland / Belgie viel me op:
-zoveel mensen!
-de dorpen liggen zo dicht op elkaar
-er wordt langzaam gereden op de wegen (en aan de rechterkant van de weg)
-weinig kerstverlichting ivm Ierland
-de reclames op radio en tv gaan niet alleen over kado's maar gaan ook over een goed milieu of zijn van ideëele aard.

Ik ben inmiddels al weer meer dan een week aan de andere kant van de plas en weer een beetje gewend aan het Iers. Mijn Iers was duidelijk achteruit gegaan door een weekje Nederlands gepraat te hebben!

Je merkt dat 'het voorjaar' eraan begint te komen: deze week de eerste lammetjes van het jaar op de wereld gezet en afgelopen weekend, net toen ik dienst had, dachten de koeien in onze praktijk 'laten we eens met z'n allen gaan kalven':
een keizersnee, een koe met een slag in de baarmoeder wat eindigde in een keizersnee, een aborterende koe, een koe met de baarmoeder eruit...bijna allemaal zaken die ik nog nooit alleen had opgelost en er was geen achterwacht..! Bloed, zweet en bijna tranan kosste het me. Niet alles lukte me. Paddy, mijn baas, was er gelukkig weer op maandagochtend en hij heeft me toen geholpen.
Marleen, een vriendin uit Utrecht was er, al tijdens het weekend. Getrouw is ze de hele zondag met me mee op pad geweest. Ze heeft wel kou geleden, toekijkend, maar het was naast gezellig ook handig om met twee te zijn: zo hebben we een zieke geit in de auto, op Marleens schoot, naar de praktijk vervoerd!

Oud en nieuw heb ik samen met Marleen in een bruine Ierse pub gevierd. Het was rustig, bijna geen vuurwerk hier!
En grappig: de Ieren wensen elkaar al happy new year voordat het werkelijk nieuwjaar is!

Na deze toch wat gekke dagen is het nu wel weer fijn om weer in het normale ritme te zitten.

Ik wens jullie allemaal de beste wensen voor dit jaar en dat we maar veel mogen mailen en skypen!

liefs,
Hanneke

  • 04 Januari 2008 - 23:26

    Els:

    Ik zal maar als eerste reageren.Ik vind het heel fijn dat je het zo naar je zin hebt in Ierland maar hoop toch dat je binnen afzienbare tijd wat dichterbij zit.Want ik mis je.

  • 05 Januari 2008 - 09:59

    Laura (W):

    Ha die Hanneke,
    Weer lekker bezig zie ik!

    Liefs
    Laura

  • 05 Januari 2008 - 13:32

    Lidia:

    allereerst de wensen voor een spannend en gezond 2008!!!Hanneke!!
    wel tof dat we weer eens muziek hebben kunnen maken!! en jou weer eens in levende lijve kunnen zien!!
    en voila, je bent onmisbaar zo gauw je Ierland binnen komt! toch wel fijn hè dat je toch je bezigheid hebt, en zeker als alles op zijn pootjes terecht komt!
    ik hoop dat dit jaar toch wel weer goede dingen met zich mee brengt. alhoewel, je moet nemen wat komt!!Van mijn nonkel heb ik niets meer vernomen : de telefoon wordt niet opgenomen en zijn e-mailadres is er niet meer. Ik ben bang dat hem iets overkomen is. Verder nog veel werkgenot en tot de volgende!! deze keer ben ik niet de eerste die reageert!!


  • 05 Januari 2008 - 17:48

    Agnes:

    Nog een heel gelukkig nieuwjaar! En dat je het maar heel goed mag hebben daar aan de andere kant van de plas! Jammer dat we elkaar niet gezien hebben deze kerst, te weinig dagen en te veel familie verplichtingen. Neil en ik zijn gisteren naar Noorwegen gevlogen waar het vliegtuig niet kon landen in Kristiansand en dus 400km verderop moest landen. Met wat liften uiteindelijk bij m'n broer in de bergen aangekomen. Nu zitten we voor de komende dagen in een sneeuwstorm en alle wegen zijn afgesloten! Vandaag lekker geskied. Het was -5 graden en dat ben ik helemaal niet gewend, brrr. Over 2 weken gaan we weer naar Australie, nu nog even genieten van de vakantie. Heel veel plezier en succes de komende tijd in Ierland!
    Liefs, Agnes

  • 05 Januari 2008 - 18:20

    Jacqueline:

    he Hanneke,

    Happy New Year (mag van dan de Ieren vast ook nog wel na Nieuwjaar). Goed om te horen dat je het leven daar inmiddels als het ritme beschouwt!

  • 06 Januari 2008 - 19:16

    Miranda,:

    Hoi Hanneke,

    De allerbeste wensen en een gezond 2008 namens ons allemaal. Jammer dat we je tijdens je weekje thuis niet gezien hebben. Maar ja, je kan in die korte tijd niet iedereen bezoeken en wij zijn ook nog een paar dagen op vacantie geweest. We hopen je volgende keer weer te zien. Succes daar !!!!

    Groetjes,

    Wiel, Dieny, Eric, Miranda, Sil en Tijn.



  • 08 Januari 2008 - 11:03

    Sanne:

    He Hanneke,
    Fijn dat je het weer naar je zin hebt, wel gek dat oud en nieuw zo rustig is. Waren je huisgenoten ook mee uit geweest? Ik ga zo weer terug naar Engeland, wel gek na een week kamp... Tot snel op skype!!!
    Liefs, Sanne

  • 09 Januari 2008 - 14:43

    Froukje:

    Heej Hanneke,

    Ook al is driekoningen al geweest: gelukkig nieuwjaar!!!
    Ik heb me geinstalleerd op skype en heb je zelfs al uitgenodigd om contactpersoon te zijn, dus zullen we binnenkort een keer skypen?

    Liefs Froukje

  • 15 Januari 2008 - 18:35

    Ans Van De Laar:

    Hallo Hanneke,

    We zitten alweer anderhalve week in het gewone ritme, school,bosch en school en huiswerk voor de jongens. Het weer is vooral wind, regen en redelijke temperaturen( 8 graden)Gelukkig wordt het ook alweer langer licht. En over 2 en 1/2 week alweer carnavalvakantie. Vieren ze in Ierland carnaval?
    Bert en Jos hebben inmiddels hun 2e rapport en van beiden is het heel goed.
    Je hebt inmiddels al heel wat vuurdopen doorstaan en het er volgens mij ook heel goed afgebracht. Als je nnu terugkijkt naar toen je begon is je ervaring flinnk toegenomen denk ik zo.
    Wat gezellig met je vriendin visite afleggen zeker als je dan ook nog gasten krijgt in je auto in de vorm van een geit.
    Afgelopen vrijdag ben ik met een vriendin naar de vakantiebeurs in Utrecht geweest. ik heb er wat info kunnen vinden over Ghana. Er werden heel weinig reizen naar Ghana aangeboden. Ik ben nu het boek de zwarte met het witte hart van Arthur Japin aan het lezen en toevallig gaat dat over Ghana en fort Elmina waar de slavenhandel met de hollanders plaats vond. Van daaruit werden de slaven versleept naar Suriname. Vanuit Accra is het fort goed te bereiken. Ik denk dat er zowel natuur en cultuur volop voor ons te ervaren is.Er is o.a. een krokodillenfarm waar je krokodillen kunt aaien en een hele lange hangbrug van touw in het regenwoud. Lijkt me heel leuk voor de jongens. Of ik het leuk vindt is de vraag.

    Heel veel groeten van ons allemaal vanuit een winderig nederland,

    Ans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Carrickmacross

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 April 2009

'She left.. '

14 Maart 2009

Back...

07 Februari 2009

Op stierenjacht

07 December 2008

Santa Claas

02 November 2008

Mrs or Miss??
Hanneke

Actief sinds 16 Aug. 2006
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 56792

Voorgaande reizen:

14 September 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: