Tijd voor muziek en wandelen! - Reisverslag uit Carrickmacross, Ierland van Hanneke Mertens - WaarBenJij.nu Tijd voor muziek en wandelen! - Reisverslag uit Carrickmacross, Ierland van Hanneke Mertens - WaarBenJij.nu

Tijd voor muziek en wandelen!

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

18 Juni 2008 | Ierland, Carrickmacross


Dag allemaal,,

Het is weer een tijdje geleden dat ik iets van me heb laten horen, hoog tijd voor dit berichtje dus!

Wat is er zoal gebeurd?

De werkdrukte wordt minder, dus er is weer tijd voor muziek, wandelen en daagjes weg!
Sinds april heb ik weer vioolles, elke week een half uur les in traditionele Ierse muziek. Zo krijg ik langzaam de techniek onder de knie en bouw ik een repertoire van tunes op, allemaal uit het hoofd natuurlijk! (dat maakt het zo lastig!)
Ik vertelde de vioollerares dat ik eigenlijk op zoek was naar iemand om samen klassieke muziek mee te maken."Dan spelen wij toch samen", zei ze! Dus na elke les spelen we klassieke stukken: zij op de piano en ik op de viool!

Een paar weken geleden was mijn moeder hier. Zoals gewoonlijk was het stralend weer toen ze hier was! Tijdens haar verblijf was het Carrick Festival aan de gang: de jaarlijkse kermis / markt / muziekoptredens. Mam was nog maar een uur hier toen ze al werd ondergedompeld in de Ierse cultuur door mee de pub in te gaan!
De andere dagen hebben we veel gewandeld, hier in de buurt.

En afgelopen week had ik zowaar een week vrij! Samen met Sita ben ik naar de westkust van Ierland gegaan (in de nieuwe 'van' - mn baas heeft nieuwe auto voor me gekocht :-))
en daar hebben we veel gewandeld in de Connemara en de Burren. We hebben waarschijnlijk meer schapen dan mensen gezien (en bijna alle schapen op de foto vast gelegd :-)), alhoewel, 's avonds zagen we wel mensen, in de pubs waar het erg gezellig was: op veel plekken werd muziek gemaakt (voor de toeristen).
We zijn de trip geeindigd in Galway stad: zo hebben we o.a. in een megapub Nederland aangemoedigd tijdens de wedstrijd tegen Frankrijk.

Nu weer back to the working world, wel weer even wennen, maar ja. Momenteel ben ik de enige dierenarts voor het vee: Elaine, mijn ene collega heeft ons verlaten, en mn baas zit voor een paar dagen in het buitenland...
In juli krijgen we een nieuwe collega.

Zijn jullie weer een beetje 'bij'.

Goed, ik wens julli het allerbeste, begin juli kom ik een week naar huis, dan zie ik waarschijnlijk velen weer!

liefs,
Hanneke





  • 18 Juni 2008 - 21:45

    Laura:

    Hee, hoe heette die megapub?? De naam is me nu natuurlijk acuut ontschoten maar het zou me niet verbazen als het dezelfde is waar wij een aantal avonden in Galway hebben doorgebracht met het koor! Grappig weer.

    Onze Skype-date wil maar niet lukken he, sorry, dat ligt voornamelijk aan mij! M'n Skype doet het ook maar slecht op m'n computer hier. En ik ben niet veel avonden thuis. Maar binnenkort ben ik een tijdje in Nederland (zie mijn blog binnenkort!), wie weet lukt het vanuit daar!

    Geniet van het wandelen en de muziek. Veel liefs!

  • 19 Juni 2008 - 09:28

    Agnes:

    Wat een prachtige foto's. Lijkt me heerlijk om daar te wandelen. Hier zit ik nog steeds in het verweggistan van Australie naar erts te boren. Ook zat koeien hier....en cowboys en cowgirls, die er allemaal belachelijk McLeod's daughter's-achtig fashionable bijlopen! Ik mail je snel een keer als de boorstress hier een beetje afzakt.
    Doei!

  • 19 Juni 2008 - 16:00

    Lidia:

    Dag Hanneke, inderdaad wat lang geleden, maar fijn voor je dat je meer tij hebt voor andere dingen. In Belgenland is het momenteel triestig weer. Heb je reacties gehad op het krantenartikel van Het Belang? Wij hebben gespeeld vorige week en volgende zaterdag weer.... 't werd tijd hoor, want we worden lui!!!
    Heb ook meegedaan aan schilderwedstrijden, een 3de prijs behaald bij de voorselectie van Talenswedstrijd, maar voor de rest tè modern bevonden. Zo tot de volgende zitting en maak het nog zeer goed hoor!!! Groetjes Lidia

  • 19 Juni 2008 - 18:02

    Laura:

    Fijn wat rust in de tent.

    Leuk dat je in juli komt!

    groetjes
    Laura

  • 21 Juni 2008 - 09:54

    Riek:

    Hoi Hanneke
    Sinds enige tijd heb ik een internetverbinding en ik vind het erg leuk om je ervaringen vanuit Ghana te volgen. Life is total different here!! Maar ik vind het geweldig om hier te wonen en ik leer elke dag van een totaal andere cultuur.
    Wat ik met name interessant vind is hoe vanuit een gat als Budel de wereld steeds groter wordt. (Voor jou, voor mij en ook voor anderen, want Judith emigreert over een paar maanden naar Australie).Over vier weken krijgt ik Ans, Jos, Bert en een vriend van Jos hier twee weken te logeren. Ik verheug me erop om hun Accra, Cape Coast en Kumasi te laten zien. Uiteindelijk woon ik hier al meer dan twee jaar, dus ik kan voor de dag komen.
    RiekAfriek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Carrickmacross

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 April 2009

'She left.. '

14 Maart 2009

Back...

07 Februari 2009

Op stierenjacht

07 December 2008

Santa Claas

02 November 2008

Mrs or Miss??
Hanneke

Actief sinds 16 Aug. 2006
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 56791

Voorgaande reizen:

14 September 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: