Schietende oma's en voetballende Ieren - Reisverslag uit Carrickmacross, Ierland van Hanneke Mertens - WaarBenJij.nu Schietende oma's en voetballende Ieren - Reisverslag uit Carrickmacross, Ierland van Hanneke Mertens - WaarBenJij.nu

Schietende oma's en voetballende Ieren

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

09 Maart 2008 | Ierland, Carrickmacross

Lieve allemaal,

Lekker een dagje vrij en tijd om de website weer bij te werken.
Hoe gaat t met jullie?
Hier gaat t wel goed, druk, maar wel leuk.
Een leuke anecdote:

Afgelopen maandag, het eind van de dag, nog een kleine tb-test stond op het programma. “Of ik ook nog even naar een zieke bullock (os) wilde kijken”. “Ja hoor”.
Het arme beestje had zich gestoten en bloedde aan één hoorn. Hoe lang dat al bloedde wist ik niet maar al behoorlijk lang want hij was zo wit als papier en zo gammel als een vaatdoek! Je kon m zo omduwen. Eerst maar onthoornd, zodat het bloeden stopte en toen dus een bloedtransfusie! Geen leuke klus: een heel gedoe, tijdrovend en meestal ‘a bloody mess’.
Eerst een halve emmer bloed uit een koppelgenoot verzameld en vervolgens dit aan de bullock gegeven. Het werd donker, het was koud. Ik was dan nog druk bezig; de boer stond naast me het dier vast te houden: hij was helemaal freezing!
Toen we klaar waren had de moeder van de veehouder, een lieve vrouw van 85, thee en sandwiches voor ons gemaakt. Lekker opwarmen!
Op het moment dat ik weg ging zei ik dat ik dat ik dacht dat het wel goed zou komen met het beest. “Als het niet goed komt’, zei de moeder, “then I will shoot you! Ik heb een dubbelloops geweer”, voegde het oudje eraan toe!
“Je moet niet alles geloven wat ik zeg”, lachte ze vervolgens…!

Verder ben ik vorige week zondag met Lonneke, die sinds deze week hier in een buurtpraktijk werkt, naar een gaelic football match geweest! Iers voetbal. Geen gewoon voetbal maar een combinatie tussen rugbi, voetbal en basketbal, die alleen in Ierland gespeeld wordt. Elk dorp heeft zijn eigen team. Sinds februari is de competitie tussen de counties ook weer van start gegaan. Het is een leuk spel om te volgen, heel snel en levendig, al ken ik nog steeds niet alle regels. De sfeer bij een Gaelic football wedstrijd is heel gemoedelijk: supporters van beide teams zitten door elkaar, hele gezinnen maken er een zondagmiddaguitje van...het doet me af en toe denken aan de Quiddisch wedstrijden uit de Harry Potter verhalen!

De afgelopen dagen was Linda, een vriendin uit Utrecht hier, om mee te lopen. Als 'the girls' gingen we de boer op! Linda kreeg o.a. een huwelijksaanzoek en we zijn uitgenodigd om een avondje te country and western dansen! Het was erg gezellig en we hebben veel moeten lachen met al die characters van boeren uit onze praktijk...!

Heel veel groeten aan jullie allemaal,
met pasen kom ik heel even naar huis toe. Het plan is om dan thuis te blijven; de tijd is te kort om iedereen op te zoeken..volgende keer!

Liefs,
Hanneke

  • 09 Maart 2008 - 17:55

    Sanne:

    He Hanneke,
    Leuk om weer wat van je te lezen! Wel een beetje een bloederig verhaal hoor... Leuk om je muziek te zien maken in de pub, kun je ook filmpjes maken met je camera? Zou het wel eens live willen zien! Alvast gefeliciteerd (mag eigenlijk niet van tevoren he...) en hele fijne verjaardag morgen!! We moeten maar snel weer eens skypen.
    Liefs, Sanne

  • 09 Maart 2008 - 23:12

    Lidia:

    Dag Hanneke, Zo te zien, maak je het opperbest! Houden zo! Prachtige foto's ... Wel leuk dat je met Pasen hier bent, maar we zien elkaar toch nog eens hè!!Amuseer je nog !
    Groetjes,
    Lidia

  • 10 Maart 2008 - 16:18

    Sita:

    Hee Hanneke,
    Stoere foto's! Nog een keer een fijne verjaardag!!
    Sita

  • 10 Maart 2008 - 18:05

    Runie:

    Hi dear,

    Wat leuk, jouw anecdotes!
    Maar waar ik je even een krabbeltje voor stuur: van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
    Hope to see you soon!
    We moeten echt even wat afspreken als je in NL bent!
    (waarschijnlijk wil iedereen dat wel...!)
    x Runie

  • 10 Maart 2008 - 19:32

    Jenny:

    Ook gefeliciteerd!
    Heeft de bloedtransfusie koe het nog gered??
    groetjes,
    Jenny

  • 11 Maart 2008 - 03:32

    Agnes:

    Ha Han,
    Geweldig leuk om je avonturen daar in het Ierse te volgen. En natuurlijk gefeliciteerd met je verjaardag!!! Maak er een mooie dag van :)
    groetjes Agnes

  • 12 Maart 2008 - 09:11

    Laura (W):

    Lieve Hanneke,

    Linke oma's heb je daar! Ik heb weer met plezier gelezen.

    Liefs
    Laura

  • 19 Maart 2008 - 19:52

    Ans Van De Laar:

    Hallo Hanneke,

    even geleden dat ik geschreven heb. De dagen gaan zo snel. Hoe is je verjaardag geweest? Zo ver weg!
    Fijn dat je met Pasen naar huis kunt ook al is het kort.
    Hier gaat alles zijn gangetje. Er wordt met Pasen een natte witte Pasen voorspeld,het is guur en koud. Vandaag hebben we boomplantdag gehad in de gemeente.Gelukkig goed weer(dwz koud maar niet nat)totdat we klaar waren. Het kwam er met bakken uit toen we binnen waren.
    Bert en Jos hebben inmiddels hun 3e rapport, gelukkig goede cijfers.Bert heeft een heel spontane mentor. Hij geeft voor het eerste jaar les en heeft meteen een mentorschap. Bert heeft er mee geboft.
    Afgelopen zaterdag ben ik met het hockeyteam van Jos meegeweest(als chauffeur).Nou het is geen rugby maar jongens spelen wel hard en tijdens de wedstrijd wordt er ook wel eens geduwd of iemand omver gelopen. Commentaar op elkaar is er tijdens het spelen ook. Het is leuk spel om te zien omdat het snel en spannend gespeeld wordt. Zeker in de buurt van het doel wordt er snel en hard gespeeld. Voor ons als ouders zeker spannend om te zien. Soms gaan de hockeyballen zo hoog dat je denkt dat het volleybal is.
    Jos heeft met Peter de universiteit van Amsterdam bezocht. Het kwam goed over, alleen vindt Jos de vrije universiteit beter georganiseerd.
    Je hebt inmmiddels al heel veel verschillende kwalen gezien en behandeld denk ik zo, dus ervaren ben je als dierenarts inmiddels wel. Als je terugkijkt naar het afgelopen jaar dan kun je inmiddels wel een boek schrijven over je nieuwe land/dorpsgenoten.
    En is je vriendin op het huwelijksaanzoek in gegaan???
    Misschien is in Ierland een programma als boer zoekt vrouw wel heel succesvol..
    Ik moet je van Bert ook heel veel groeten doen, die gaat nu naar bed.
    Hanneke heel veel groeten en tot ziens van ons allemaal

    Ans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Carrickmacross

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 April 2009

'She left.. '

14 Maart 2009

Back...

07 Februari 2009

Op stierenjacht

07 December 2008

Santa Claas

02 November 2008

Mrs or Miss??
Hanneke

Actief sinds 16 Aug. 2006
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 56789

Voorgaande reizen:

14 September 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: